دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
 اصلاح سیاست های ارزی شیر خشک در کشور و استان / وجه پرداختی توسط مردم افزایش نخواهد داشت
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گقت:علیرغم افزایش قیمتی که در شیر خشک‌های عادی اتفاق خواهد افتاد میزان پرداختی مردم در صورت ارایه شناسنامه و شماره ملی شیرخوار تغییری نخواهد داشت.
آوای خزر: دکتر ابراهیم صالحی‌فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه قرارگاه اطلاع رسانی، اجرا و نظارت بر روند جدید عرضه شیر خشک که با حضور نمایندگانی از اداره کل بیمه سلامت و انجمن داروسازان استان تشکیل شد بر تغییر قیمت گذاری و نحوه عرضه شیر خشک در استان مازندران همزمان با سایر استان‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شیر خشک کالایی یارانه بوده اظهار داشت سازمان غذا و دارو بر اساس تکالیف قانونی و نیز به استناد تصمیمات اخذ شده در جلسه ستاد تنظیم بازار، نسبت به جایگزینی ارز نیمایی بجای ارز ترجیحی در تامین شیر خشک اقدام کرده و علیرغم افزایش قیمتی که در شیر خشک‌های عادی اتفاق خواهد افتاد میزان پرداختی مردم در صورت ارایه شناسنامه و شماره ملی شیرخوار تغییری نخواهد داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: ۳۳۰ داروخانه استان در این طرح مشارکت دارند و مشکلی از جهت دسترسی مردم استان به داروخانه‌های عرضه کننده شیر خشک وجود ندارد.

وی عنوان کرد: نظارت با جدیت در حال انجام است و به محض ورود شیر خشک در استان باید توزیع و عرضه انجام گیرد. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به محدودیت عرضه شیرخشک طی ماه‌های اخیر بر انسجام و نظم در اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: سهمیه ماهانه هر نوزاد ۱۰ قوطی شیرخشک است.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه ارز نیمایی به شیرخشک تعلق می‌گیرد ما به‌التفاوت افزایش قیمت شیر خشک از سوی بیمه سلامت بر اساس میزان ثبت شیر خشک در سامانه تیتک به داروخانه‌های عرضه کننده شیر خشک پرداخت می‌شود.

دکتر صالحی فر با اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت توزیع شیر خشک در استان بر نظارت‌ها و ارزیابی تطابق موجودی فیزیکی با ثبت در سامانه شرکت‌ها و تطابق موجودی‌ها با میزان موجودی اعلام شده در سامانه تیتک تأکید کرد و افزود: هرگونه دپو شیرخشک در انبار‌های شرکت‌های توزیع ممنوع بوده و در نظارت‌های میدانی قطعا با آن برخورد خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارسال درخواست افزایش سهمیه شیرخشک به سازمان غذا و دارو به دلیل کمبود شیرخشک در شهریور و مهرماه خبر داد و ادامه داد: عمده مشکل در زمینه تامین و انتقال ارز مورد نیاز برای مواد اولیه بوده که بنا بر اظهارات اخیر سازمان غذا و دارو، این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شده و با توجه به دو‌برابر شدن تولید شیر خشک و نیز تامین قسمتی از نیاز‌ها از محل واردات، در آذرماه به اندازه کافی شیر خشک توزیع و عرضه خواهد شد و مشکل کمبود نسبی شیر خشک مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها